What is this blog about?

This blog is my escape from a boring everyday reality into a wonderfully colourful and fabulous world of vitrail glass.
It's all about my biggest passion - glass painting, which I started in 2008.
Here you will find all my painted glass works - Click
Please, feel free to leave a comment. Thanks :)

Moje malowane prace w całości - TU

Saturday 23 June 2012

Konie Etrusków

 Moja najnowsza, świeżutka jeszcze praca - Konie Etrusków :)




Ponieważ zdjecia edytowałam w stylu vintage więc prawdziwy kolor koników jest troszkę przekłamany, normalnie, w słońcu wygląda on tak:


Jest to mieszanina dwóch kolorów - szmaragdowego z turkusowym z rozjaśniającym medium :) Białe tło obrazka wydobywa jego "zieloność"

Od dłuższego czasu miałam wielka ochotę namalować te koniki :) Główna inspiracją dla mnie były historyczne programy brytyjskiej prezenterki i historyczki Bethany Hughes opowiadające o kulturze minojskiej (Minoan), o mieszkańcach wyspy Thera, o Atlantydzie i starożytnych Grekach oraz zdjęcia koni Etrusków znalezione w internecie:



Poza tym dodatkową inspiracją były dla mnie moje orientalne stempelki i Ofcowy bannerek z bloga, który takowe koniki zawierał. Bardzo podobają mi się proporcje w jakich ujęto te koniki - takie smukłe, stylizowane, zdobione. Chyba kiedys je jeszcze powtórzę na jakimś wazonie...

Zapraszam na Twórczy Weekend 45 - linkowanie do środy. Zapraszam!

12 comments:

  1. Bardzo fajnie wyszły. Podoba mi się dobór kolorów :)

    ReplyDelete
  2. wspaniałe koniki i bardzo ciekawy kolor mają :))

    ReplyDelete
  3. Oj, jak one pięknie wyglądają. Takie dumne, co bardzo mi się podoba. Pozdrawiam

    ReplyDelete
  4. bardzo oryginalne
    kolor boski

    ReplyDelete
  5. Śliczne :) Wyglądają jak przodkowie koni arabskich - pełne wdzięku, urody i czaru :)

    ReplyDelete
  6. Dziękuję wszystkim za odwiedziny i pozostawione miłe słowo x x x

    ReplyDelete
  7. Koniki przecudnej urody.
    Kolory w sam raz dla syreny ;-)

    Bardzo ładny obrazek. Promyki ślę.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bardzo dziękuje, fakt, kolor taki wodny, idealny dla kobiety-ryby :)

      Delete
  8. Piękne i bardzo inspirujące. Jak znajdę czas to spróbuję coś w ten deseń w innym materiale poczynić

    ReplyDelete
    Replies
    1. dziekuję :) jak stworzysz coś konikowego, koniecznie się pochwal!!! :)

      Delete

Thank you for your comment :)